Ana Sayfa / Kurumsal / Tarihçemiz

Kimileri kariyerine erken yaşlarda başlar. Biz de kariyerimize 1985 yılında, doğar doğmaz başladık. Çünkü o yıl Türkiye'de, çay üretiminde tekelin kalktığı, rekabet kurallarının Avrupa standartlarına göre düzenlendiği bir yıldı.

Artık önemli bir görevimiz vardı. Çünkü Karadenizliydik, iflah olmaz çay tiryakileriydik. Bu görevi layıkıyla yerine getirebilmenin şartlarına da sahiptik: Köklü bir gelenek, mükemmel bir damak zevki, seçkin bir ekip ve her zaman kaliteyi gözeten üretim tesisleri. Vizyonumuz ve misyonumuz da belliydi. Biz yalnızca kendimizin içeceği mükemmel kalitedeki çayı, aynı titizlik ve özenle milyonlar için yapacaktık.

Ve başarı peşi sıra, bir anlamda kendiliğinden geldi. Kariyer basamaklarını 1987 yılında tüketiciyle buluştuğumuzda emin adımlarla tırmanmaya başlamış olduk. Bugün geldiğimiz noktada, çaylarımızı yüksek standartlarda işlediğimiz 5 fabrika, 1 çay ve 1 şeker paketleme tesisiyle birlikte yıllık 18 bin 500 ton yaş çay işleme kapasitesine sahip sektörün ileri gelen markalarından biriyiz. Dökme, bardak ve demlik poşet siyah çaylarımızdan bitki, meyve, yeşil ve form çaylarımıza, beyaz ve esmer şekere kadar Ofçay markalı onlarca çeşide sahibiz. Dökme çayın ustası olarak tanımlanıyor ve yeniliklerin öncüsü olarak gösteriliyoruz. Bütün bunların nedeni köklü bir geçmişten geldiğimiz içindir. Ofçay olarak hep şuna inandık: "Geçmişi bilmeden ve ona sahip çıkmadan, geleceği kuramazsınız." Yenilik yapabilmemiz, çay tiryakilerinin hem kalbini kazanan hem aklına yatan ürünleri geliştirebilmemiz tam da bu felsefeden geçiyor.

Bu yaklaşımla iplik dikişli poşet çay teknolojisini Türkiye'de ilk biz uyguladık. Kış Çayı'nı ilk biz ürettik. Ülkemizi, hem içeriği hem de biçimiyle standart demlik poşetlerden farklı olan "köşeli demlik poşetle" tanıştırdık. İçine yalnızca gerçek dökme siyah çay koyduğumuz köşeli demlik poşetli ürünlerimiz tüketicilerimizden büyük ilgi ve iltifat gördü. Damaklarda geleneği yaşatırken, yaşam biçiminde de yenilikler yaratmış olduk. Ne mutlu ki Ofçay, bir yandan çağımızın gerektirdiği yeniliklerin öncüsü olurken, diğer yandan da geleneksel dökme çay ürünleriyle her zaman örnek gösteriliyor. Tüketicisiyle Ofçay arasında böylesine ayrıcalıklı bir bağ oluşuyor.

Ofçay üretimlerinin bütün kademelerinde emek veren herkes, (zirvedeki çay bahçelerimizde çay toplayanlardan fabrikalarımızda çayımızı işleyen ve harmanlayanlara, ürünlerimizin dağıtımını gerçekleştirenlerden marketteki marka temsilcilerimize kadar bütün çalışanlarımız) için çay, bir yaşam biçimi. Yıllar içinde markamız ne kadar büyümüşse büyüsün, hiçbirimiz bunu bir iş olarak görmedik, görmeyiz.

Biz geleneksel siyah çay üretiminde, her zaman ve öncelikle "kaliteyi" esas almış bir disiplinden geliyoruz. Mükemmelliyetçiyiz. Bunun da bazı şartları ve bedelleri var. Elbette en başta kalitemizden asla taviz vermemek, kolaycılığa kaçmamak, uzun vadeli düşünmek ve sürekliliği gözetmek. Büyüklerimizden devraldığımız değerlerimize sımsıkı bağlıyız, olmazsa olmazımız da samimiyet. Samimiyet, bizim doğal olarak sahip olduğumuz bir özellik.

Eğer geleneksel çayı çok iyi biliyor, bu mirasa gerekli değeri veriyor, yatırım yapıyor ve özünüzü koruyarak kendinizi geliştiriyorsanız, yenilikler yapmanız ve ilkleri gerçekleştirmeniz de başarıyla sonuçlanıyor. Bu da bize göre bir kerelik başarı değil, çay tarihimize kilometre taşları eklemek anlamına geliyor. Örneğin kendi efsanesini yaratmış olan klasiğimiz "Ofçaysan Çamlıca Filizi" çayımız böyle ortaya çıkmıştır. Onun kendine özgü yeşil renkteki, beş yıldızlı ve nazar boncuklu ayrıcalıklı paketine, üzerindeki siyah kuşağa ve içindeki özel harmana asla dokunmayacağız.

Başarının sürekliliği için çok çalışmamız, her zaman söylediğimiz gibi her alanda kalitemize yatırım yapmamız, çay tiryakilerini bir gün bile gücendirmememiz gerekiyor. Bizim misyonumuz çayımızla hayata renk, sıcaklık ve çeşni katmak. Vizyonumuz da her demliğe mükemmel çayı koymak ve koydurmak.

Bu yıl yaptığımız kurumsal reklam filmimiz de, işte bu amaç için kenetlenmiş Ofçay çalışanlarını ve markamızın samimi hikâyesini anlatıyor. Çay tiryakilerinin hem reklam filmimize hem de ürünlerimize gösterdiği ilgi ve gönülden beğenileri bizi çok mutlu ediyor. Mükemmel çaydan anlayan Türkiyemize bir kez daha teşekkür ederiz.

Her hakkı saklıdır. © 2015 Ofçaysan A.Ş.